Overslaan naar inhoud

Communicatievaardigheden voor chauffeurs

Doel
 
Als chauffeur vevul je een cruciale rol in het contact met de klant. Daarnaast ben je een imagobepalende factor voor je organisatie. De chauffeur is en blijft de ambassadeur van het
bedrijf.  
 
De kost van deze opleiding is ten laste van EDUplus. De loonkost tijdens de opleiding wordt door het desbetreffende sociaal fonds terugbetaald.
 
Doelgroep
 
Alle professionele bestuurders met rijbewijs C/CE van voertuigen onderworpen aan verordening (EG) nr 561/2006
 
Deelnemers
 
Minimum aantal deelnemers : 4  
Maximum aantal deelnemers : 20
 
Vereiste voorkennis
 
Voor deze opleiding is geen voorkennis vereist
 
Programma
Doorheen het theoriegedeelte worden oefeningen ingelast om de opgedane kennis te toetsen aan de praktijk.
    • De rol van chauffeur in het commercieel proces
    • De taken van de bestuurder
    • De verscheidenheid aan personen waarmee de bestuurder te maken krijgt,vereisen de nodige sociale vaardigheden
    • Welk type personene eisen welke vaardigheden: klant, magazijnier, politie, douane..
    • Basiscommunicatie en communicatieproces
    • Verschillende communicatiestijlen en het bepalen van je persoonljke stijl
    • Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander
    • Interne en externe ruis en vervorming voorkomen
    • Verbale en non-verbale communicatie
    • Feedback geven en ontvangen
    • Communicatie en telefoontechniek
 
Duur
 
1 dag opleiding
 
Certificering
 
De module is erkend door de FOD mobiliteit in het kader van de verplichte bijscholing voor beroepschauffeurs ( 7 kredietpunten )