Communicatievaardigheden voor chauffeurs
Doel
Als chauffeur vevul je een cruciale rol in het contact met de klant. Daarnaast ben je een imagobepalende factor voor je organisatie. De chauffeur is en blijft de ambassadeur van het
bedrijf.
De kost van deze opleiding is ten laste van EDUplus. De loonkost tijdens de opleiding wordt door het desbetreffende sociaal fonds terugbetaald.
Doelgroep
Alle professionele bestuurders met rijbewijs C/CE van voertuigen onderworpen aan verordening (EG) nr 561/2006
Deelnemers
Minimum aantal deelnemers : 4
Maximum aantal deelnemers : 20
Vereiste voorkennis
Voor deze opleiding is geen voorkennis vereist
Programma
Doorheen het theoriegedeelte worden oefeningen ingelast om de opgedane kennis te toetsen aan de praktijk.
- De rol van chauffeur in het commercieel proces
- De taken van de bestuurder
- De verscheidenheid aan personen waarmee de bestuurder te maken krijgt,vereisen de nodige sociale vaardigheden
- Welk type personene eisen welke vaardigheden: klant, magazijnier, politie, douane..
- Basiscommunicatie en communicatieproces
- Verschillende communicatiestijlen en het bepalen van je persoonljke stijl
- Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander
- Interne en externe ruis en vervorming voorkomen
- Verbale en non-verbale communicatie
- Feedback geven en ontvangen
- Communicatie en telefoontechniek
Duur
1 dag opleiding
Certificering
De module is erkend door de FOD mobiliteit in het kader van de verplichte bijscholing voor beroepschauffeurs ( 7 kredietpunten )