Over de opleiding 'Imago'
Doel
Als chauffeur vervul je een cruciale rol in het contact met de klant. Daarnaast heb je een imagobepalende factor voor je organisatie. De chauffeur is de ambassadeur van het bedrijf en rijdt met de bedrijfskleuren op zijn vrachtwagen.
Omschrijving
Enkele do's en dont's helpen jou als chauffeur het imago van je bedrijf hoog te houden. Deze klantgerichtheidstraining is geschikt voor chauffeurs van verschillende organisaties.
Doelgroep
Chauffeurs met rijbewijs C, C+E, C1, C1+E met code 95.
Chauffeurs met een gecombineerd rijbewijs C en D met code 95.
Vereiste voorkennis
Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.
Programma
- Gedrag van de bestuurder en imago: belang voor de onderneming
- De kwaliteit van de dienstverlening door de bestuurder
- De taken van de bestuurder
- De verscheidenheid aan personen waarmee een bestuurder te maken krijgt vereisen de nodige sociale vaardigheden:
- Welk type personen eisen welke vaardigheden: magazijnier, dispatcher, klant, politie, douane, ...
- Training sociale vaardigheden in de vorm van een rollenspel
- Basiscommunicatie en communicatieprincipes
- Verschillende communicatiestijlen en het bepalen van jouw persoonlijke stijl
- Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander
- Interne en externe ruis en vervorming voorkomen
- Verbale en non-verbale communicatie
- Feedback geven en ontvangen
- Communicatie en telefoontechniek
- Stress- en conflicthantering
- Onderhoud van het voertuig
- Organisatie van het werk
- Commerciële en financiële gevolgen van een geschil
- Testimonial: leren van elkaar over het chauffeursimago
Duur
1 dag
Benodigdheden
Een geldig rijbewijs C of C en D met code 95.
Nederlandse taal.
Maximum 20 chauffeurs.
7 uur effectieve lestijd = 7 kredietpunten = kom op tijd!
Breng je identiteitskaart mee voor de juiste informatie op je attest.